
Curățenia birourilor în sezonul virozelor: Cum se realizează corect?
Începând cu luna decembrie și până la final de aprilie, virozele respiratorii au o incidență ridicată. Pentru a preveni răspândirea lor la locul de muncă, se recomandă adoptarea unor măsuri riguroase de curățenie și dezinfecție, ce elimină germenii de pe suprafețe și reduc riscul de răspândire a virozelor.
Află din acest articol ce factori favorizează apariția virozelor și ce măsuri să adopți, pentru a preveni apariția lor la locul de muncă.
Factori care favorizează răspândirea virozelor respiratorii
Infecțiile respiratorii se răspândesc cu ușurință în spațiile închise, fiind transmise prin contact direct, atunci când persoana infectată tușește și strănută sau prin contact indirect, întrucât virusurile pot supraviețui pe suprafețe.
Dacă o persoană atinge o suprafață contaminată, cum ar fi tastatura, mânerele ușilor sau smartphone-ul, iar apoi duce mâna la față, se poate infecta cu un rinovirus, adenovirus sau coronavirus sezonier.
În alte cazuri, persoanele se pot îmbolnăvi de viroze la locul de muncă, prin aerosoli. În această situație, particulele mici cu virus rămân în aer și infectează persoanele aflate în aceeași încăpere.
De aceea, dezinfectarea și aerisirea corespunzătoare a birourilor este importantă, pentru a reduce riscul de îmbolnăvire și a menține sănătatea angajaților tăi.
Cum recunoști virozele respiratorii?
Virozele respiratorii sau răcelile comune nu au un debut brusc. Ele se manifestă treptat, prin congestie nazală, tuse, stare de oboseală, febra mică și durere în gât.
Aceste simptome se manifestă pentru o perioadă de 5-10 zile, virozele fiind mai ușor de gestionat decât gripa.
Dacă infecția respiratorie are un debut brusc, cu febră peste 38 de grade, frisoane, durere de cap și dureri musculare, este recomandat să faci un test pentru diagnosticarea gripei.
Cum se igienizează corect birourile?
O curățenie birouri adecvată contribuie la un mediu de lucru sigur și armonios pentru angajați, care își pot desfășura cu productivitate activitatea. În plus, riscul de infecții respiratorii este mult mai mic, într-un mediu de lucru aerisit și igienizat.
Îți recomandăm să cureți cu regularitate birourile, prin aspirarea podelelor și igienizarea suprafețelor, cu produse eficiente în distrugerea microorganismelor. Se aleg detergenți adecvați fiecărui tip de material, pentru a împiedica acumularea de microbi.
De asemenea, se acordă o atenție deosebită suprafețelor care sunt atinse cel mai frecvent de angajați, precum robinetele, întrerupătoarele, mânerele ușilor și cele ale corpurilor de mobilier. Cu aceeași atenție se curăță sălile de conferință și alte încăperi frecventate de angajați sau clienți.
Dat fiind faptul că fiecare afacere este unică, frecvența cu care se efectuează curățenia la birou diferă. Dacă optezi pentru curățenie de întreținere, aceasta se poate realiza de câteva ori pe săptămână, în timp ce o curățenie generală se poate face săptămânal.
Iată care sunt etapele unei curățenii generale a biroului, ce contribuie la reducerea infecțiilor respiratorii:
- Curățarea pereților
Curățenia generală a biroului începe cu ștergerea tavanului și a pereților. În acest mod, se îndepărtează pânzele de păianjeni și praful de pe pereți.
- Ștergerea geamurilor
Curățenia generală continuă cu ștergerea geamurilor, atât la interior, cât și la exterior. Această sarcină poate dura mai mult timp, în cazul geamurilor mai mari, dar cu soluțiile și echipamentele potrivite, vei reuși să le cureți rapid.
- Curățarea echipamentelor electronice
Echipamentele electronice din birou necesită și ele o dezinfectare temeinică, cu produse adecvate, care să îndepărteze praful și virusurile.
- Curățarea obiectelor de mobilier
Curățenia este aproape gata. Acum mai trebuie să cureți obiectele de mobilier, cu o soluție corespunzătoare, care să îndepărteze și să protejeze suprafețele. Întrucât lemnul necesită o atenție deosebită, ai nevoie de o soluție care să îndepărteze eficient murdăria și să ofere o protecție sporită, pentru a prelungi durata de viață a mobilierului.
- Curățarea obiectelor sanitare
Fiecare spațiu închis în care se află mai multe persoane, trebuie să fie aerisit și igienizat cu responsabilitate. La fel se întâmplă și în cazul băii, unde se igienizează fiecare obiect sanitar.
Indiferent dacă ai un birou clasic sau unul open space, acesta nu este singurul spațiu folosit de angajați, bucătăria și baia fiind locurile cu cel mai mare risc de răspândirile a virusurilor.
- Curățarea podelelor
Ultima etapă a curățeniei este dedicată podelelor, care se aspiră în profunzime, se dezinfectează și se igienizează. Aparatele de curățare cu aburi sunt eficiente în eliminarea eficientă a murdăriei și în distrugerea virusurilor.
Ventilarea este și ea importantă pentru un spațiu de lucru sănătos. Este de preferat ca în plin sezon de viroze, să deschizi ferestrele, de cel puțin 2-3 ori pe zi, pentru 10-15 minute și să folosești un sistem eficient de ventilație.
Purificatoarele cu filtre HEPA contribuie la eliminarea particulelor virale din aer. Nu în ultimul rând, se folosesc produse dezinfectante profesionale, cu substanțe active eficiente în distrugerea bacteriilor și a germenilor.
Toate aceste măsuri de ajută să creezi un spațiu primitor și armonios, care să țină departe răcelile și alte infecții respiratorii.
Recomandări pe care să le faci angajaților
Prevenirea infecțiilor respiratorii nu depinde doar de tine și de atenția pe care o acorzi creării unui mediu de lucru ventilat și igienizat, ci și de angajații tăi. De aceea, este bine să ai câteva recomandări pentru angajați, precum: evitarea mijloacelor de transport în comun la orele aglomerate, dezinfectarea mâinilor după fiecare călătorie, evitarea contactului cu persoane ce au simptome respiratorii sau izolarea la domiciliu, în cazul în care tu ești cel care prezintă simptome, pentru a nu răspândi virusurile.
De ajutor îți poate fi să amplasezi soluții dezinfectante în puncte importante din biroul tău, pentru ca fiecare persoană să își poată igeniza rapid mâinile. Așază astfel de dispozitive la recepția companiei sau în bucătărie, unde traficul angajaților este mai ridicat.
În plin sezon de viroze respiratorii, este de preferat să ai cutii cu măști chirurgicale la îndemână, pe care să le poată utiliza atât angajații, cât și clienții.
De ce să apelezi la o firmă de curățenie birouri?
Vei realiza mult mai ușor curățenia biroului, dacă vei angaja propria echipa de curățenie sau vei contracta servicii externe. O firmă de curățenie deține experiența necesară, pentru a curăța în mod eficient toate suprafețe din biroul tău.
De asemenea, aceasta este echipată cu toate produsele și echipamentele profesionale necesare unei curățenii de excepție. Spre exemplu, la Elite Cleaning, utilizăm produse eficiente în eliminarea bacteriilor, dar care sunt prietenoase cu mediul și lipsite de toxicitate.
Astfel, o firmă de curățenie te ajută să economisești bani și timp, oferindu-ți siguranța că curățenia biroului tău este realizată după cele mai înalte standarde, printr-o atenție sporită la detalii. Iar costurile pe care le vei suporta variază în funcție de pachetul de curățenie ales și serviciile extra incluse, fiind adaptate bugetului tău.
Află mai multe informații despre preț curățenie pe oră, solicită o ofertă personalizată și lasă-ne să ne ocupăm de curățenia biroului tău.
De ce să alegi Elite Cleaning pentru curățenie birouri?
Dacă îți dorești servicii personalizate de curățenie birouri, în afara orelor de program, la costuri atractive, atunci echipa Elite Cleaning este potrivită pentru tine. Utilizăm aspiratoare cu filtre HEPA și produse ecologice, care igienizează corespunzător suprafețele, fără să dăuneze mediului.
De asemenea, suntem discreți și eficienți, având nevoie doar de câteva ore, pentru a lustrui fiecare suprafață din birou.
Fiindcă tu poți să îți creezi propriul pachet de curățenie birouri la Elite Cleaning, adaptat nevoilor tale, acesta poate include degresarea cu aburi, aspirarea uscată, curățarea și dezinfectarea băilor sau ștergerea geamurilor și a oglinzilor.
Îți dorești servicii extra, precum curățarea mochetei sau igienizarea aparaturii electrocasnice? Contactează-ne pentru o ofertă personalizată. Așadar, cu echipa Elite Cleaning alături, ești pregătit în orice sezon, să le oferi angajaților tăi un mediu sigur și armonios de lucru, chiar și în perioada virozelor respiratorii.
Lasă un răspuns